فراخوان جایزه طراحی محصول اروپا 2022 برای ثبت نام و ارسال آثار در دسترس شرکت کنندگان قرار گرفته است و به دنبال بهترین طرحها، مفاهیم و نمونههای اولیه محصول از همه تیمهای طراحی، استودیوها، طراحان فردی و دانشجویان در سراسر جهان دعوت میکند تا در آن شرکت کنند.
شرایط و قوانین:
جایزه طراحی محصول اروپا برای قدردانی از تلاشهای طراحان محصول با استعداد بینالمللی که هدفشان بهبود زندگی روزمره با خلاقیتهای عملی و فکر شدهشان است، ایجاد شد. برگزار کننده این مسابقه به تفکر استراتژیک و تخیل که منجر به تولید یک محصول عالی می شود، جایزه می دهد.
آثار را می توان به عنوان طرح های مفهومی، در حال انجام، یا به عنوان پروژه های تکمیل شده ارسال کرد. تنها محدودیت این است که ورودی ها یا پروژه های تکمیل شده نباید بیش از 5 سال قدمت داشته باشند.
برندگان بر اساس یک پروژه انتخاب می شوند – نه برای مجموعه ای از کار.
الزامات ارسال آثار:
➜ توضیحات آثار یکی از ضروری ترین بخش های ارسالی شماست، بنابراین توضیحات خود را جذاب و جالب کنید. آن را مختصر نگه دارید، اما همچنان اطلاعات بیشتری را تا حد امکان به سازمان دهنده بدهید. ایده اصلی برای طراحی، محرک خلاقانه، نحوه کمک آن به جامعه یا جوامع محلی و غیره را به اشتراک بگذارید.
➜ با هر اثر می توانید حداکثر 10 تصویر آپلود کنید. تصاویری را انتخاب کنید که نمای کلی از طراحی محصول را ارائه می دهند، دیگر تصاویر را که نماهای نزدیک تر و جزئیات انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که در صورت برنده شدن، اولین تصویری که آپلود میکنید، در گالری برندگان وبسایت و در کتاب سالانه EPDA نمایش داده میشود، بنابراین باید تصویری باشد که به بهترین وجه نشاندهنده اثر شما باشد.
بخش مختلف مسابقه:
➜ محصولات پذیرایی
➜ محصولات کودکان
➜ طراحی برای جامعه
➜ آموزش و پرورش
➜ محصلات مخصوص رویدادها و مسابقات
➜ گیاهان و جانوران
➜ محصولات داخلی منزل
➜ روشنایی
➜ طراحی علوم زندگی
➜ سبک زندگی و سفر
➜ طراحی متریال
➜ محصولات الکترونیک خانگی
➜ تجهیزات اداری
➜ تجهیزات فضای باز و ورزش
➜ طراحی بسته بندی
➜ زندگی پایدار/حفاظت از محیط زیست
➜ اسباب بازی
➜ حمل و نقل
➜ دیگر محصولات
معیارهای ارزیابی
➜ نوآوری – آیا محصول چیز جدیدی به بازار ارائه می دهد یا محصول موجود را تکمیل می کند/بهبود می دهد؟
➜ زیبایی شناسی – فرم، شکل، رنگ، بافت، مواد استفاده شده و غیره.
➜ عملکرد – سهولت استفاده، ایمنی، نگهداری و غیره.
➜ ارگونومی – تعامل محصول با کاربر
➜ دوام – کیفیت و طول عمر طراحی
➜ تاثیر – مزیتی که محصول به کاربر و/یا جامعه ارائه می کند
➜ ابزار – آیا محصول هدف و نیازهای کاربر را برآورده می کند؟
➜ سازگاری با محیط زیست – تأثیر بالقوه محیطی و/یا اکولوژیکی
➜ واقعیت تولید — از نظر فنی و اقتصادی، توسعه و بازاریابی این محصول در مقیاس بزرگ چقدر واقع بینانه است؟
➜ ضریب عاطفی – آیا محصول علاوه بر تحقق هدف عملی خود، حس لذت و رضایت را ایجاد می کند؟
جایزه ها
برندگانEPDA از تبلیغات و نمایش بین المللی قابل توجهی برخوردار می شوند.
سالنامه جوایز طراحی محصول اروپا شامل پوشش گسترده برندگان و فهرست کاملی از همه برگزیدگان است و برای مخاطبان بینالمللی مدیران طراحی و تجارت توزیع میشود.
زمان بندی
- آخرین مهلت ارسال اثر: 5 تیر ماه 1401 (26 جان 2022)؛
هزینه ارسال هر اثر
-طراحان حرفه ای: 200 دلار
-دانشجویان: 100 دلار
راههای ارتباطی:
-وب سایت: https://www.productdesignaward.eu